Customer Experience
Vad är Customer Experience?
Området Customer Experience är brett men har ett begrepp gemensamt och det är Unified Commerce. Om erbjudandet innehåller en köpupplevelse utöver det vanliga har du sannolikt kommit långt inom både Customer Experience men också Unified Commerce.
Med hjälp av effektivare system, processer och verktyg kan målet nås men det krävs att processerna däromkring är optimerade utifrån företagets och systemens möjligheter och förutsättningar. Unified Commerce kräver att kunden ska vara i centrum för att ge en Customer Experience i världsklass. Det är en stor utmaning. Exempel på områden och som kräver systemstöd är marketing automation, customer loyality, campaign engines m m.
Cypoints specialister arbetar inom analys och utvärdering av kundens behov samt vilka verktyg på marknaden som vi anser fyller dessa behov. Vi erbjuder också både processnära och teknisk kompetens att implementera dessa verktyg och plattformar.
Vill du veta mer?
Madeleine Engholm
VD, Cypoint Inspire AB
madeleine.engholm@cypoint.se +46 702 343 020Om Cypoint
Cypoint startade 2019 som ett entreprenörsföretag med inriktning mot IT-konsultbranschen.
- Vi bygger ett företag med våra medarbetare i förarsätet. Det är genom det synsättet vårt företag, våra medarbetare och kunder utvecklas.
- Vi skall också ta vårt ansvar och bidra till en hållbar och bättre värld omkring oss och hjälpa till där vi kan. Vårt uppdrag och mission är större än att bara ha nöjda medarbetare och kunder och vara lönsamma.
- 2019 klarade vi av utmaningen Breakit Impact Challenge som handlade om att sätta näringslivet i en klimatsmart hållbar riktning. Nu engagerar vi oss i Impact Club, vilket är ett nätverk av företag för informationsutbyte, utbildning och opinionsbildning kring klimat- och miljöfrågor.